Du skal huske at sætte pris på dig selv. Uden dig ville du intet have. Uden dig ville verden gå glip af en masse. Du er meget værd! Hvor meget er op til dig.
Det hænger sådan sammen, at jo skarpere du bliver på, hvad du har at tilbyde, jo mere bliver det værd. For dig selv. Og for andre. Med andre ord: Det er en udfordring at finde frem til, hvor meget du er værd. Men det er nødvendigt, hvis du vil sælge det, du tilbyder.
I fredags underviste jeg sammen med Mette Hertzman og Tore Vesterby på “Working Brunch – workshops for sultne selvstændige” i den smertefrie prissætning. For den findes.
Hemmeligheden bag den er at fokusere på den værdi, du skaber. Ikke den tid, du bruger. At fokusere på at sammensætte nogle pakker med det, du tilbyder, så du kan tage en samlet pris, der med garanti er højere – og vil blive accepteret som højere, fordi du synliggør, hvad det er, du skaber.
Så hvad vil du skabe? Hvad brænder du for? Hvad vil give mening i dit (arbejds)liv? Vær ambitiøs omkring det. Husk, som selvstændig bestemmer du selv, hvilke opgaver du vil arbejde med – og hvilke kunder, du vil tiltrække. Du kan mere, end du tror! Og du vil blive overrasket over, hvor meget det er værd … også for dig selv.
“Succes is getting what you want. Happiness is wanting what you get”
Ingrid Bergman