Engang var det udelukkende noget, der skulle slukkes. I dag bliver begrebet “brand” brugt i alverdens sammenhænge, når det handler om at gøre personers og virksomheders værdi synlig. Men hvad er et brand egentlig? Forstår du det ikke som en helhed, risikerer du at løbe med noget, der ikke er stærkt nok til at stå. Derfor:
Et brand er ikke kun …
Det navn, virksomheden er sat i verden under
Den tagline, der kommunikerer værdien til kunden
Det mission statement, der minder om den fælles retning
Det værdisæt, der guider væren
Det produkt eller den service, I tilbyder
Virksomhedens logo, der virker som identitetsskabende kendemærke
Et brand er også …
Løftet, I kommunikerer, handler på og holder
Værdien, I tager ansvar for at skabe for andre
Relationerne mellem de mennesker, I samler om noget bestemt
De strategiske indsatser, der sikrer autencitet bag kommunikationen
Et redskab til at skabe og fastholde markedsfordele og positionering
Levende og aldrig stærkere, end kunden ser det
En forening af profit og følelse
Så: Lav et løfte. Kommuniker det. Sæt handling bag det. Hold det. Og dyrk, at I aldrig bliver færdige med at styrke det – hverken indadtil eller udadtil.