Super Bedst er løbet ind i problemer af kød og blod. Desværre bliver problemerne ikke løst af kød og blod. Kæden kører lige nu en undskyld-kampagne, der efter min mening har ringe effekt af en eneste grund.
Det er ikke fordi, Super Bedst indrømmer sine fejl.
Det er ikke fordi, Super Bedst undskyld ikke er velbegrundet.
Det er ikke fordi, Super Bedst kontrol-tiltag ikke er velbeskrevne.
Det er fordi, det er Super Bedst, der gør det.
For hvem er Super Bedst? Hvem er det, jeg kan holde op på det, kæden lover i undskyld-kampagnen? Hvem er det, jeg skal være tryg ved, når jeg handler kød i Super Bedst?
Man kan diskutere, om det ville have hjulpet, hvis kædens administrerende direktør havde underskrevet undskyld-kampagnen og dermed stillet en personlig garanti – som han gør, når han udtaler sig om situationen på tv her.
Efter min mening ville undskyld-kampagnen have virket meget bedre, hvis annoncerne var indrykket i lokalaviserne og underskrevet af slagtermesteren i min lokale Super Bedst. En mand i øjenhøjde og frem for alt: En mand i butikken, hvor jeg handler. Ham stoler jeg på, han er af kød og blod.
I mit sidste blogindlæg skrev jeg, at en af fordelene ved at du driver en lille virksomhed er, at du er til at regne med – fordi du er af kød og blod og kan vise, hvad du står for uden at tage hensyn til corporate retningslinjer.
Det betyder, at du taler som en person, vi andre kan forholde os til. Og det er nu engang sådan, at vi stoler mest på folk som os selv. Og mindre på brands og højtrangerende direktører. Så vis, hvem du er!
Act small. Think big.