Her er 7 spørgsmål, som du selvfølgelig ikke – men helt klart så mange andre – ville stille, hvis de virkelig blev gået på klingen omkring det der med at have et budskab, der er til at huske og fortælle videre. Måske kan du alligevel lære lidt af svarerne … du kan i hvert fald teste dig selv.
Skal jeg have et pay off? (Også selv om jeg ikke helt ved, hvad det indebærer?)
Svaret er nej. Men du skal have et budskab – en entydig, let forståelig, stærkt appellerende og nærværende (ikke mindst over for dg selv) måde at fortælle, hvad andre skal med din virksomhed.
Er det ikke nok, at jeg selv ved, hvad min virksomhed handler om?
Næ. Din verden er din. Det samme gælder dine fagudtryk. Formår du ikke at række ud og nå dit publikum, din kunde, holder du ikke længe.
Er det nu så vigtigt, at andre umiddelbart forstår mit budskab – jeg kan vel altid forklare det nærmere?
Dit budskab skal være så enkelt, at en tidligere kunde kan fortælle om din virksomhed til en halvbesoffen bordherre – som stadig skal kunne huske det dagen efter og fortælle det videre til dem han kender, der lige står oh mangler det, du tilbyder. For hvis du tror, du selv er den primære årsag til, at din virksomhed har succes, tager du fejl. Uden dine ambassadører var du intet. Det er dem, der spreder dit budskab. Det er dem, der giver dit budskab liv – og beviser, at det virker.
Jamen, hvorfor skulle jeg nå hele verden, når jeg bare vil have kunder nok til at leve af det (ved siden af mit deltidsjob)?
Fair nok. Men ville det ikke være sjovere og mere meningsfuldt at kunne sige det deltidsjob op, fordi det, du har fat i, faktisk betyder en masse for mange mennesker – måske verden over?
Nå, men hvordan finder jeg så det ***** budskab, jeg har jo så mange idéer og planer, i virkeligheden kan jeg også mange ting, som alle ville få glæde af?
Fravalg. Det er kodeordet, den gyldne nøgle, turpasset til alt det forrygende, der venter. Guldet ligger i de idéer, du vælger fra – fordi du så sidder tilbage med det bedste. Hvis du ikke selv kan vælge fra og til (det kan de færreste, fordi der er så mange følelser involveret i ens eget projekt), så få hjælp på Find Dit Budskab – Nu forløbet
Åh nej, ikke endnu et forløb?
Forskellen på det her og andre business-forløb er, som en tidligere deltager sagde: “Nu har jeg fundet mit koncept, den ene ting jeg skal slå på – det gør alt meget nemmere for mig, og jeg ved, hvad jeg skal gøre fremover”. Du kan med andre ord bruge alle dine markedsførings-redskaber som overbygning til det her forløb – de fleste glemmer bare at finde deres budskab, som er det fundament hele markedsføringscirkusset skal opføres på.
Okay, hvor ser jeg nærmere på det … så?
Sådan! Se her: Mentor-forløb over 10 intense uger: Find Dit Budskab – Nu